Patricia Grasman BodyCare Sportmassage Beverwijk
Plantage 174  •  1943 LR Beverwijk  •  Tel. 06 295 603 51  •  KvK nummer 50631713  •  BTW NL002075172B02
NGS licentie 447684 en SCAS licentie geldig t/m 9 juli 2023

Welkom

2017

BodyCare Sportmassage open!

BodyCare Sportmassage is weer open voor afspraken, maar wel met wat aangescherpte regels natuurlijk. In navolging van de nieuwste Corona maatregelen is het bij BodyCare Sportmassage vanaf nu verplicht voor cliënten en masseur om een mondkapje te dragen. Dank voor uw begrip! Zie ook het volgende document voor de huisregels; huisregels i.v.m. Corona bestrijding.

Corona protocol


Misschien heb je iets aan de volgende tips:

  • Ga naar buiten maar blijf weg van de menigte. Beweging in de buitenlucht komt je afweer ten goede. Als de zon schijnt krijgen we ook gratis vitamine D en ook dat is goed voor de afweer. Dubbel voordeel!
  • Versterk je longen Klop met je rechter vuist op het gebied onder je linker sleutelbeen en doe dat ook met je linker vuist onder het gebied van je rechter sleutelbeen.
  • Let op je voeding. Kies pure voeding, kook vaker (nu je toch thuis bent), eet liefst twee keer per dag een warme maaltijd, vermijd suiker.
  • Vermijd een overdaad aan slechte nieuwsberichten. Bescherm jezelf. Het kost energie om al het nieuws te verwerken/verteren. Kijk maximaal 2x per dag naar het nieuws.
  • Ruim op. Het loslaten van dingen geeft ruimte. Daardoor kan de energie in je lichaam beter stromen. Het linkt wellicht wat zweverig maar probeer het eens uit met een kast of een laatje
  • Zorg dat er gelachen kan worden. Als je filmpjes kijkt, kies dan voor grappige films. Lees een leuk boek of doe een spel met elkaar want lachen en vrolijk zijn ondersteunen onze afweer.
  • Probeer yoga en meditatie te doen. Het geeft rust en ontspanning en dat werkt positief door op ons hele systeem. Op YouTube zijn allerlei filmpjes te vinden die je hierbij kunnen helpen.



Massage is al zo oud als de mensheid.
Door aanraken maken we oxytocine aan, een hormoon dat belangrijke lichaamsfuncties beïnvloedt. Het maakt ons ontvankelijker, opener, vriendelijker, socialer en minder agressief. Dit hebben we nodig om ziektes te voorkomen en om te kunnen genieten van het leven.

Een massage kan helpen:

  • Bij klachten
  • Als voorbereiding op een wedstrijd
  • Ter bevordering van het herstel na een inspanning
  • Ter ontspanning

Het is mogelijk om tijdens de massage naar rustige muziek te luisteren indien u dat zelf aangeeft.

Patricia Grasman BodyCare Sportmassage Beverwijk
Plantage 174 • 1943 LR Beverwijk • Tel. 06 295 603 51
KvK nummer 50631713
NGS licentie 447684 en SCAS licentie geldig t/m 9 juli 2023

Welkom

BodyCare Sportmassage open!

BodyCare Sportmassage is weer open voor afspraken, maar wel met wat aangescherpte regels natuurlijk. In navolging van de nieuwste Corona maatregelen is het bij BodyCare Sportmassage vanaf nu verplicht voor cliënten en masseur om een mondkapje te dragen. Dank voor uw begrip! Zie ook het volgende document voor de huisregels; huisregels i.v.m. Corona bestrijding.

Corona protocol



Misschien heb je iets aan de volgende tips:

  • Ga naar buiten maar blijf weg van de menigte. Beweging in de buitenlucht komt je afweer ten goede. Als de zon schijnt krijgen we ook gratis vitamine D en ook dat is goed voor de afweer. Dubbel voordeel!
  • Versterk je longen Klop met je rechter vuist op het gebied onder je linker sleutelbeen en doe dat ook met je linker vuist onder het gebied van je rechter sleutelbeen.
  • Let op je voeding. Kies pure voeding, kook vaker (nu je toch thuis bent), eet liefst twee keer per dag een warme maaltijd, vermijd suiker.
  • Vermijd een overdaad aan slechte nieuwsberichten. Bescherm jezelf. Het kost energie om al het nieuws te verwerken/verteren. Kijk maximaal 2x per dag naar het nieuws.
  • Ruim op. Het loslaten van dingen geeft ruimte. Daardoor kan de energie in je lichaam beter stromen. Het linkt wellicht wat zweverig maar probeer het eens uit met een kast of een laatje
  • Zorg dat er gelachen kan worden. Als je filmpjes kijkt, kies dan voor grappige films. Lees een leuk boek of doe een spel met elkaar want lachen en vrolijk zijn ondersteunen onze afweer.
  • Probeer yoga en meditatie te doen. Het geeft rust en ontspanning en dat werkt positief door op ons hele systeem. Op YouTube zijn allerlei filmpjes te vinden die je hierbij kunnen helpen.



Leven is bewegen. Maar soms doet bewegen pijn. Uw lichaam wil dan even niet meewerken. Dat kan natuurlijk vele oorzaken hebben. BodyCare Sportmassage zorgt dat u weer pijnvrij kunt bewegen. Zodat u weer volop van het leven kunt genieten.

U herstelt het best als u gedoseerd en op een natuurlijke wijze blijft bewegen. Bovendien voorkomt u zo dat u verkeerd gaat bewegen of een verkeerde houding aanneemt waardoor uw klachten een chronisch karakter krijgen. Het is natuurlijk mogelijk dat u een chronische aandoening heeft, die helemaal niet is ontstaan door een verkeerde houding of verkeerd bewegingsgedrag. Dan hebt u baat bij een aanpak die de gevolgen van uw aandoening binnen de perken houdt.

Intensief bezig geweest, blessure of spierpijn? Last van je rug, stress of gewoon lekker genieten?
Massage is een geweldige manier om het lichaam te helpen ontspannen, herstellen en de alledaagse stress te verminderen.
De massages worden verzorgd door Patricia Grasman, gediplomeerd NGS- en SCAS-Sportzorgmasseur. Ik heb vele cursussen en opleidingen gevolgd en kan dus putten uit (de kennis van) diverse technieken.